تيم ملي ايران بعد از اتمام جام جهاني 2018 روسيه هنوز اسپانسر ندارد و تلاشهاي فدراسيون فوتبال به در بسته خورده است.
به گزارش سرويس ورزشي جي پلاس، فدراسيون فوتبال از گذشته تاکنون براي تامين هزينههاي تيم ملي براي حضور در رقابتهاي مختلف و همچنين درآمدزايي براي ساير مخارجهاي جاري خود، اسپانسرهايي را در مقاطع مختلف داشته و با لوگوي اين شرکتهاي داخلي و خارجي در مسابقات دوستانه و رسمي به ميدان رفته است.
جام جهاني و جام ملتهاي آسيا يکي از تورنمنتهاي مهم و رسمي هستند که در هر دورهاي فدراسيون فوتبال ايران توانسته با عقد قرارداد تجاري سود هنگفتي را به جيب بزند. البته اين موضوع مختص به ايران نيست و تيمهاي ملي بزرگ جهان از جمله آلمان هم علاوه بر اسپانسر پوشاک خود، برخي اسپانسرها را هم براي درآمدزايي بيشتر داشته اند.
با اين وجود فدراسيون فوتبال بعد جام جهاني 2018 و پايان قرارداد قبلي که مربوط به دوره مديريتي علي کفاشيان بود، در عقد قرارداد جديد ناکام مانده است.
قرارداد قبلي مربوط به قبل از جام جهاني 2014 تا پايان جام جهاني 2018 بود که انتقادهاي زيادي هم به نحوه بسته شدن اين قرارداد وجود داشت. به همين دليل فدراسيون و سازمان اقتصادي در چندين نوبت براي دريافت پيشنهادهاي شرکتها و موسسات مختلف در سايت اين فدراسيون و رومه هاي رسمي آگهيهايي منتشر کردند اما هيچ نهادي براي اسپانسري تيمملي اعلام آمادگي نکرد.
به همين علت ايران در جام ملتهاي 2019 و مسابقات انتخابي جام جهاني 2022 اسپانسري نداشته و تقريبا از دو سال پيش تاکنون در تامين هزينههاي خود ناکام بوده است.
مسئولان فدراسيون فوتبال اين موضوع را مربوط به قوانين دست و پاگير شرکتهاي دولتي و مشکلات موجود در شرکتهاي خصوصي در ايران ميدانند که قوانين تجارت، اجازه اسپانسري تيمملي را به آنها نمي دهد؛ ادعايي که يک شکست براي دوره مديريتي مهدي تاج و سازمان اقتصادي فدراسيون فوتبال محسوب مي شود.
درباره این سایت